bloggerads

Search This Blog

2/12/2012

BNO在德國:Freizügigkeitsbescheinigung

近排小弟呢幾個月,都收到唔少提問,特別喺香港用BNO申請咗德國簽證,但喺德國當地報到Anmeldung果陣,就拎咗張以下咁嘅樣嘅A4紙,之後唔知點算。
Residence Permit Public
由於太多人問,至少成十幾單個案,所以小弟要寫呢篇文當FAQ。

呢張紙,叫Freizügigkeitsbescheinigung,德文意思就係自由出入證書,係併入你本BNO一齊用,如果你係BC,或者葡國護照,都會收到一樣嘅紙,因為德國唔會向EEA/EU國民發出Anmeldung並黐喺你護照度,取而代之係呢份嘢,你拎到呢份嘢後,就可以喺德國打工、讀書,無人會阻你。亦即係講,你己經運用咗EU Freedom of movement嘅權利。喺留德期間,只要護照仍然有效,就請你將呢張嘢同BNO一齊擺放。BNO喺德國可以住嘅,唔駛理果班五毛。

如果你拎住香港使館嘅簽證入德國,唔理學生VISA定Working Holiday,喺你拎到Freizügigkeitsbescheinigung果刻,你嘅簽證己經對你再無約束力,因為德國戶政部門己經當你係歐洲國民,德國人係唔會走去做違反歐盟條約嘅事。

後話:小弟謹謝一名居德多年朋友協助,他見證BNO由需要簽證到被承認為EU公民過程。
url

BNO擁有居歐權的法源

在捷克總統簽署《里斯本條約》後,小弟都係時候,確實解釋一下《里斯本條約》下BNO為何可以享有歐洲公民權身份。
CHARTER OF FUNDAMENTAL RIGHTS OF THE EUROPEAN UNION
在《馬城條約》,並沒有強力到《歐盟基本權利憲章》的確立人權文件,因此,《馬城條約》儘管己經引入成員國國民都是歐盟公民的概念,但這個概念未能 夠確立歐盟國民在各國的人權,直至《里斯本條約》,確立2007年《歐盟基本權利憲章》的法理權力,BN(O)被歧視的情況才宣布結束。
而BN(O)權利受保護,因為超強力的《歐盟基本權利憲章》第21條:
Article 21
Non-discrimination
1. Any discrimination based on any ground such as sex, race, colour, ethnic or social origin, genetic features, language, religion or belief, political or any other opinion, membership of a national minority, property, birth, disability, age or sexual orientation shall be prohibited.
2. Within the scope of application of the Treaties and without prejudice to any of their specific provisions, any discrimination on grounds of nationality shall be prohibited.

連建基於國籍的歧視都被禁止,這條文強力非常,因此,除了英國和波蘭,BNO作為歐盟成員國國籍,如果因此享受不到英國國籍人士在歐洲擁有的歐洲公 民待遇,就會構成discrimination on grounds of nationality,結果就是在當地被司法覆核,這比ECHR Protocol 14更強,所以歐洲國家和機構唯一選擇是,對任何持英國海外屬地(直布羅陀除外)以外護照的英籍人士,都視作英國公民同等處理,否則準備被人告上法院。
而BNO比BOC等都是由英國本土發出的英籍身份更棘手是,BPP不是國籍來的,BS大部分是Irish,不需要處理,而BOC是1971和 1981年聲明時存在的東西,但BNO由1986年出世以來,英國人未有交代過BNO在歐盟條約的法理地位問題,歐盟國家如果根據基本權利憲章,歧視 BOC都己經隨時搞出法律紛爭,而BNO就更得人驚。
這也是由2007年2月,歐盟宣布BNO歐盟免簽以來,大部分歐盟國家都不敢對BNO蓋印的原因,有部分國家甚至己經向BNO發出EEC Residence Permit,這因為有部分國家在法律上有類似歐洲基本權利憲章的條約。在2009年12月1日,歐洲基本權利憲章與里斯本條約一同生效後,BNO享受歐 洲公民等同待遇是大勢所趨。
url